علی شکیبا

دفتر یادداشت دیجیتال برای هر چیز مفید!
۱۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۶:۴۳

راه‌اندازی یک سرور git در آزمایشگاه

من برای کنترل نسخه مقالات، برنامه‌ها و نظایر اون که بخش عمده‌ای به صورت متن ساده هستند، از git استفاده می‌کنم و طبعا برای پشتیبانی اون هم از یکی از سرویس‌های رایگان ابری استفاده می‌کنم (نسخه آکادمیک github). تا این جای کار که خوبه!

داشتن یه نسخه پشتیبان روی یک سیستم دیگه که کنترلش دست خود آدم باشه، یه کار خوب به نظر می رسد، به همین دلیل، روی یکی از سرورهای آزمایشگاه که برای سرویس دهی مخازن debian و python ازش استفاده می کنیم، github رو نصب کردم.

# apt-get install git-core

و بعد از اون با نام کاربری خودم به سرور مزبور لاگین کردم و یک پوشه برای نگهداری همه مخازن مورد نیازم به اسم git درست کردم (وقتی مدیریت سرور دست خود آدم باشه، معلومه که برای خودش quota در نظر نمی گیره ;-) )

$ mkdir git

حالا نوبت به ساختن یک مخزن برای نگهداری مثلا مقالاتم می رسه!

$ cd ~/git
$ git init --bare MyPapers.git

و حالا کافیه که روی سیستم خودم (یا هر جای دیگه) به محل ذخیره مقالاتم بروم (که البته قبلا یک مخزن git در اون ایجاد شده). اولین گام اینه که آدرس مخزن رو روی سرور به سیستم بدم

$ git remote add lqip shakiba@lqip-s3:/home/shakiba/git/MyPapers.git


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۱۷
علی شکیبا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی