علی شکیبا

دفتر یادداشت دیجیتال برای هر چیز مفید!

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۰ ثبت شده است

از هک شدن سرور قبلی و از دست رفتن برخی اطلاعات و ... بگذریم می رسیم به عوض کردن هاستینگ و انتقال اطلاعات و .... اما الحق و الانصاف سرویس ارایه شده توسط هاستینگ فعلی؛ یکی از بهترین سرویس هایی است که تا به حال دیده ام.
در ارایه قبلی برای درس ماتریس های تُنُک؛ به بررسی روش المان محدود پرداخته بودم. در آنجا گفته بودم که برای استفاده از این روش نیاز به پیش پردازش ورودی به منظور تجزیه موجودیت مورد بررسی به المان ها داریم. این تجزیه بندی یک موجودیت به المان ها را مِش نام گذاشتیم و دستگاهی خطی برای آن ارایه کردیم و سپس با استفاده از روش های جبر خطی عددی؛ آن را حل کردیم! البته حل ما تفاوتی با حل های رایج داشت و آن هم در نظر گرفتن خاصیت تُنُک بودن دستگاه بود!
در این ارایه که برای درس هندسه محاسباتی انجام دادم؛ به بررسی شیوه ایجاد یک المان بندی غیر یکنواخت در صفحه با استفاده از داده ساختاری به نام Quadtree نمودم. مطالب مورد استفاده در این ارایه؛ از کتاب Computational Geometry: Algorithms and Applications (فصل 14) بوده است که البته از برخی تصاویر در سایر ارایه های مرتبط با داده ساختار Quadtree نیز استفاده کرده ام.
در مورد قالب مورد استفاده برای این ارایه؛ ابتدا از قالب Warsaw استفاده می کردم که در 24 ساعت مانده به ارایه(!) به قالب progressbar تغییر قالب دادم! برای اینکه برخی تصاویر در زیر نوار پیشرفت این قالب قرار می گرفتند و فرصتی برای تصحیح و قاب بندی مجدد اسلاید ها نداشتم؛ قالب را تغییر داده و نوار پیشرفت را حذف کردم! ;)
می توانید اسلاید های این ارایه را از اینجا دریافت کنید.
به امید ظهور عدالت گستر گیتی

In the previous presentation, I talked about 'Finite Element Method with Sparse Algorithms', where I mentioned before forming the system of linear equations, we need to construct a mesh for the object we are going to analyze using finite element method, or FEM for short.

In this presentation, I presented mesh generation using Quadtree data structure. The mesh generated using this technique is non-uniform, as element distribution along the object is heterogeneous. For this presentation at 'Computational Geometry Class', I used Chapter 14 of Computational Geomentry:Algorithms and Applications along with some ideas and figures from slides over the web!

You can access the slides here. While I was designing my slides, I used Warsaw theme, but within 24 hours to the presentation, I've changed it to progressbar(!). Since the text or figures in some slides were behind the progress bar and lack of time to redesign the presentation, I've modified the theme file and deleted the progress bar. ;)

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۰ ، ۱۱:۰۲
علی شکیبا